Stopp i avloppet och en massa blommor

Hejsan!

Idag är vädret ute himla tråkigt, bara grått överallt, det har inte regnat än dock. Hoppas det håller sig så! Vi lyckades även få stopp i vårat avlopp i förmiddags på något sätt?? Haha :( Så vi fick ringa husvärden och någon timme senare kom en rörmockare hit och fixade allt. Vi var rädda att vi skulle behöva vänta tills imorgon eftersom det är söndag, men icke. :D Nu funkar allt kanoners igen, yay!

Vi har även hunnit med att tvätta, nu ska det bara vikas in, sen är det tråkiga avklarat också.

Klockan tre slutar Lukas jobbet och jag funderar på att cykla dit och träffa han, dock är inte vädret så najs. Så kanske få blir så istället att vi gör något helt annat och att jag kan övertala honom till att köra mig, så jag slipper bli blöt. :)

Ikväll kommer jag även behöva packa, eftersom jag åker hem till Småland imorgon bitti!! Ska bli väldans kul.

Ha en fin söndag!

Puss och kram

Efter att inte ha fotat på några veckor, begav vi oss ut på en kvällsrunda igår där kameran fick följa med. Det blev några bilder knäppta, på en massa fina blommor som finns överallt nu. :D

Första veckan på semestern

Hejsan!

I lördags förra veckan jobbade jag mitt sista pass innan jag gick på semester. På söndagen dagen efter åkte Filip och jag sedan till Håcksvik för att hälsa på hos hans föräldrar. Jag hade tänkt att endast stanna till torsdagen, men slutade med att jag stannade tills idag.

Jag lyckades redan i måndags bli sjuk och igår åkte vi till vårdcentralen för jag hade lyckats få öroninflamation, men trots det har veckan varit väldigt bra. Det hade lovats en vecka utan sol och med risk för regn varje dag. Men det har inte regnat något knappast, förän idag och vi har haft ganska mycket sol. Vi har paddlat kanot, varit på kalas, solat en massa, ätit god mat, gått ute i skogen, plockat svamp och bara tagit det väldigt lugnt. Ganska så väldigt bra tycker jag, hade varit perfekt om jag slupit bli sjuk bara!

Tyvärr hade jag inte med mig kameran dock, vilket jag såklart ångrade i efterhand. Men på måndag åker jag hem till Småland och då ska den självklart med!

Idag kom vi hem vid halv tre ungefär. Vi packade upp direkt för att få det överstökat, sedan värmde vi lite mat som vi fick med oss ifrån gårdagens grillning, innan vi gick mot affären för att fylla på kylskåpet lite. Vi bokade även tvätt-tid till imorgon förmiddag..

Jag är bara hemma två dagar innan jag åker igen och har inga speciella planer för dem två dagarna mer än att hinna tvätta, packa och kanske träffa en kompis en sväng imorgon. Annars vill jag bara njuta av att kunna vara lite själv och inte känna press över att behöva umgås med en massa folk.

Hoppas ni har haft en lika bra vecka som oss och att ni varit friska nog för att kunnna bada! :D

Nu ska jag och Fille ut och gå en runda. Och min älskade kamera ska få följa med! Ha en fin kväll.

Finbesök

Godmorgon!

Igår spenderades morgonen med kattgos, verkligen det bästa med att ha sovmorgon! Sedan gick vi upp för att fixa och dona lite, innan jag vid tolv-tiden gick till centralen för att möta Olle! 😄 Denna gången var han här mer än 30 minuter!

Vi åt mat direkt när han kom, sedan gick vi i en maaaassa butiker innan vi blev trötta på det, då gick vi hemåt. Filip kom hem från jobbet samtidigt som oss, han duschade vi chillade lite, sen ville grabbarna ha donken till middag, så vi gick till stan igen och åt det.

Vid nio-tiden gick Olle mot tåget för att åka igen. Tråkigt, men var en väldigt bra dag ändå! Får se hur många månader det dröjer tills vi ses igen dock. 😊😕

Börjar jobbet om trettio minuter, så ska bara borsta tänderna sedn går ut. Får faktiskt skjuts till jobbet idag av Lukas, lyx!

Puss och kram

Inser nu att jag bara har denna oseriösa bild från igår. Men bättre än inget! Vi är perfekta ändå 😏😄

Snart semester 😄

Hejsan!!

Till att börja vill jag försöka bli lite bättre på att blogga igen, det har börjat bli lite magert nu förtiden. Men det är mest för att det alltid är något att göra, så när jag väl har en stun över vill jag bara vara eller sova, på ett positivt sätt. Allt är väldigt bra just nu och dagarna bara flyger fram!

Hursomhelst. Just nu sitter jag på jobbet och jobbar min sista pass av 6 stycken för denna jobbveckan. De sensate två dagarna har varit lite kaos på jobbet, folk som inte förljer rätt rutiner och för lite personal till rätt ställe. Finns en risk för det idag med, men jag tror det kommer gå bättre faktiskt!

Vad mer som har hänt denna veckan? När jag inte har jobbat, har jag passat på att umgås med Filip och katten. Igår jobbade jag frukost dessutom, så på eftermiddagen packade Filip och jag ner badkläder och melon, sen cyklade vi ner till stranden en liten stund.

Imorgon är jag ledig en dag, sen jobbar jag i fem dagar. OCH SEN GÅR JAG PÅ TVÅ VECKORS SEMESTER!!!! 😛😏😄😄😄 Ska bli väldigt skönt och välbehövligt faktiskt.

Hoppas ni haft en fin vecka och fint väder.

Puss och kram

Jag träffade även Olle en snabbis i torsdags. Då han åkte mellan Amo och Falkenberg och hade ett byte på 30 min i Halmstad. 😄